ИСПАНСКИЯТ ТЕНОР ПАБЛО КАМЕСЕИЙЕ ЩЕ ИЗПЪЛНИ ГЛАВНАТА РОЛЯ НА ДОН РАМИРО В „ПЕПЕЛЯШКА“ ОТ РОСИНИ

 

 

29 март 2018, 19.00– „Пепеляшка“ от Росини, предпремиера

Диригент Николета Конти – Италия

Режисьор Екта Кара - Турция

 

ПАБЛО КАМЕСЕИЙЕ – ТЕНОР

Enrique Pablo Cameselle La Caria 

Испанският тенор Пабло Камесеийезапочва музикалното си образование в Аржентина. Дебютира в Буенос Айрес в“Matthaeus Passion”от Бах и „Рита“ на Доницети още преди да влезе въвВиенската консерватория. Забележителната лекота във високия регистър и светлият му теноров тембър са подходящи за белкантови опери и особено за многообразния Росиниев репертоар, който той усъвършенства с Маестро Алберто Зеда в Академия „Росиниана” в Песаро.

 

Нищо чудно, че изключително трудната партия на Линдоро от „Италианката в Алжир“ на Росини е една от коронните му роли, с която гастролира в MegaronMousikis в Атина, Aalto Theater в Есен, TeatroLiricoSperimentaleв Сполето. В Teatro San Carlo в Неапол блестящо се изявява в най-известната творба на Росини „Севилският бръснар“. Забележително е участието му в по-сериозни произведения на Росини като „Guillaime Tell” в оперния фестивал „ЕvaMarton” в Miscolcи Националния театър на Полша, където си партнира с Ренато Брузон.

 

Като предизвикателство приема ангажиментите си и в по-рядко поставяни заглавия на Росини като „Mose/Mose in Egito”, с което публиката го аплодира в Teatro die Tradizioneв Сардиния и във фестивала TirolerFestspieleв Ерл. За всеки Росиниев тенор е въпрос на чест да пее и в родния град на композитора Песаро в Rossini Opera Festival, на чиято сцена Пабло Камесеийе е поканен с “Il Viaggio a Rejms”. Веднага след това гостува със същата продукция и в TeatroMarruchinoв Chieti. По време на другия значим Росиниев фестивал “Rossini in Wildbad“, Пабло Камесеийе записва „La Gazzaladra”на компакдиск.

 

 

Творческия път на Пабло Камесеийе определя и другият белкантов композитор Гаетано Доницети. Неговите творби изискват рафинирана певческа техника, каквато тенорът брилянтно демонстрира в т. нар. „Ария на деветте високи До-та“ в “La fille du Regiment” в Opera Auditorioв Тенерифе. В момента тенорът е ангажиран от Националния театър в Белград за „Дон Паскуале“, с който е гостувал и на сцената на “SlatnoDivadlo” в Кошице. Не по-малко забележително е изпълнението му на Неморино в „Любовен еликсир“ в TeatroCoccia в Новара – Италия, както и в „Narodnopozoriste”, Белградската държавна опера.

 

Пабло Камесеийе се вдъхновява и от Моцарт, макар той да не е белкантов композитор. Пее в „Le nozze di Figaro”, Don Giovanni”, както и в обработената от Моцарт опера на Хендел „Acis und Galatea”, която го отвежда едновременно на четири италиански оперни сцени – Teatro Verdi в Пиза, TeatroMarrucinoв Chieti, Teatro Goldoni в Ливорно и Teatro del Giglioв Lucca. Наскоро певецът бе аплодиран с „Реквием“ от Моцарт в Златната зала на „Musikverein” във Виена.

 

В репертоара на Пабло Камсеийе влизат още главните тенорови партии от ”La Sonnambula”от Белини, „Травиата“ и „Фалстаф“ от Верди, „Ариадна на Наксос“ от Р. Щраус, „Парижки живот“ от Офенбах и др.Гастролира в Тел Авив като Ернесто в „Дон Паскуале“, Алмавива в „Севилският бръснар“ и Отавио в „Дон Жуан“, както и в Моцартовия „Реквием“. В оперния фестивал „Tigre”в Буенос Айрес участва в „Моята прекрасна лейди“ oт Пърсел, изнася бароков концерт с оркестър “Viva ilBarocco” в рамките на Wiener Festwochen, както и гала концерти в столицата на Южна Африка Претория.

В NeueOper Wien дебютира в „Носът“ от Шостакович, за което получава ласкави критики в пресата. Тази успешна продукция с “Theater an der Wien” предизвиква чудесни отзиви и на фестивала на изкуствата MuePa в Будапеща ина сцената на TeatroSocialeв Триент – Италия.

Сред последните изяви на Пабло Камесеийе са „Реквием“ от Моцарт с Виенските симфоници и участието му в главната роля от „Бастиен и Бастиена“на Моцарт в оригиналната историческа продукция на TeatroBarocco.

 

Повече на http://www.pablocameselle.com

Видео

 

 

TOP