Балет от Сергей Прокофиев
Хореография Сергей Бобров
Диригент Иван Великанов
Сценография Ася Стоименова
Костюми Ася Стоименова, Сергей Бобров
Плакат Славяна Иванова
Фотография Росен Донев
Действащи лица и изпълнители:
ЖУЛИЕТА – Наталия Боброва
РОМЕО – Марко Ди Салво
ТИБАЛТ - Пиер Гастон
МЕРКУЦИО – Виторио Сколе
Балет на Държавна опера Варна с гл. балетмайстор Сергей Бобров и репетитори Наталия Матус-Марчук, Бахиджян Смагулов и Александър Матус-Марчук.
Оркестър на Държавна опера Варна с гост-диригент Иван Великанов.
Балетът на Сергей Прокофиев (1935), с първа премиера в Бърно (1938), първоначално е бил забранен от сталинистката власт заради „нетанцувалната“ си музика, но след постановката на Леонид Лавровски в Болшой театър (1946) с Галина Уланова и Мая Плисецкая, се превръща в световна балетна класика.
През 2023 г. прочутият Шекспиров сюжет оживява в новата хореографска версия на възпитаника на Болшой театър Сергей Бобров. Включени са елементи от Шекспировата драма, непоказвани досега в балетни постановки. Образът на Меркуцио е доразвит и в тази версия той има собствен театър. Като свързваща нишка през цялото действие преминава мотивът за карнавала на живота и на смъртта, който ни връща към вечните думи на поета, че „целият свят е сцена и всички ние сме актьори“.
Балетмайсторът Сергей Бобров и неговият екип започват най-великия разказ за любовта и смъртта с една светла и жизнерадостна атмосфера от площадите в Ренесансова Италия. Балетните почитатели веднага ще забележат прекрасната артистична работа на кордебалета, който изпълнява сложни хореографски задачи. Меркуцио (Виторио Сколе) се появява със своята свита артистични персонажи и разпръсква с виртуозни движения смях. Зад всичко това обаче тлее напрежението между Монтеки и Капулети, готови да кръстосат шпаги при първата искра. Впечатляващите костюми на двата рода са вдъхновени от статуи, които балетмайсторът вижда в катедралата в Йорк по време на турне на Варненския балет на Острова.
Звънливите Шекспирови стихове оживяват с появата на Жулиета (в ролята – Наталия Боброва). Балът на рицарите ще впечатли и развълнува дори най-големите познавачи. Там, зад една грозновата маска, е скрит Ромео (Марко Ди Салво), романтичен, търсещ, готов да се отдаде до край. Душите на героите са тези, които имат своя хореографски израз в хода на сюжета. Точно с тях Бобров създава усещането за филмово изживяване - живеем в свят, в който специалните ефекти и смелите визуални решения държат вниманието на публиката. Действието започва като италианска шега, а се разгръща като ритуал, в който смъртните маски се множат…
Балетът "Ромео и Жулиета" в хореографски прочит на Сергей Бобров
Балетът "Ромео и Жулиета" - карнавал, който се превръща в ритуален сблъсък
„Ромео и Жулиета“ – балетна премиера с филмов ефект
Сергей Бобров прави нов прочит на балета „Ромео и Жулиета“ на варненска сцена
Балетната класика “Ромео и Жулиета” на Сергей Прокофиев ще зарадва ценителите във Варна
"Ромео и Жулиета" на сцената във Варна - най-великата любовна история, разказана в танц
Балетът "Ромео и Жулиета" – силни чувства и красота под арките на Летния театър