Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?

Актуални новини

ВАРНА ПОСРЕЩА ОТНОВО РОМАН ФЕДЧУК И „ГУАРНЕРИ“

Симфоничен концерт – 2 декември 2021, 19.00, Държавна опера Варна

Диригент Николета Конти. Солист Роман Федчук - цигулка. Програма: В. А. Моцарт – Увертюра от операта „Сватбата на Фигаро“, Ф. Менделсон – Симфония №4, Й. Брамс – Концерт за цигулка и оркестър. Оркестър на Държавна опера Варна.

XXII Коледен музикален фестивал – Варна 2021.

В рамките на XXII Коледен музикален фестивал – Варна 2021, на 2 декември, 19.00, Държавна опера Варна, почитателите на класическата музика отново ще се докоснат до съвършенството на виртуозния цигулар Роман Федчук и неговата уникална цигулка „Гуарнери“. Изработена от Андреа Гуарнери, родоначалник на голямата лютиерска династия „Гуарнери“, тя е по-стара от останалите цигулки „Гуарнери“. Вековете не са накърнили красивия дълбок звук на този старинен инструмент, чиято все още неразгадана тайна се крие в пластовете на лаковото покритие. „Италианските майстори лютиери са се отнасяли много скрупульозно към нанасянето и наслагването на лаковото покритие. Това бил сложен и дълъг процес, от който зависела добрата консервация на дървесния материал. За целта те използвали същия грунд, с който великите ренесансови майстори покривали своите платна. А как точно са го правели, каква е била процедурата, това и досега никой не знае“, обяснява професорът по цигулка в Държавната консерватория в Пилзен – Чехия.

ДА ОБИЧАМ, ДА БЪДА ОБИЧАНА И ДА СВИРЯ

Пианистката ЖAНЕТА БЕНУН пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за творческия си път като пианист, хормайстор и корепетитор, за музиката и хората, с които я среща изкуството, за житейските подаръци и представата й за щастие, която остава непроменена в годините.

Жанета Бенун на 70 - Камерен концерт, 1 декември 2021, 19.00, Държавна опера Варна

Жани, ти си един от творците, без които Варненската опера е немислима, вече толкова години - от 1988 досега. Ти си специален човек и затова екипът на Варненската опера отбелязва кръглата ти годихпшнина с концерт, посветен на теб. Но освен с Варна, ти си много свързана и с Русе, така че да попитам най-напред – чувстваш се повече варненка или повече русенка?

Родена съм в Русе. Първият ми учител по пиано и до края на гимназиалното ми обучение беше Хачик Михранян, а в Консерваторията – проф. Лили Атанасова. Изпълнена съм с обич, респект и благодарност към двамата, дължа им много!
После се върнах отново в Русе станах учителка по пиано в същото това училище. С много от учениците ми поддържам връзка и досега. Някои от тях са диригенти, други - концертиращи пианисти. Четирима са преподаватели по пиано в НУИ - Русе. Вече имам и изявени „духовни внуци“ - ученици на моите ученици, с които се гордея. Преди дни двама от тях гостуваха на варненската оперна сцена – Николай Желязков като солист и Димитър Косев като диригент.
В Русе срещнах Илия, оженихме се, отгледахме двама прекрасни сина. Подкрепяме се във всичко, което правим. Той не роптае за неудобствата, които професията ми му причинява, напротив - помага ми.

ЧАРЪТ НА КЛАСИЧЕСКАТА ХОРЕОГРАФИЯ

VI Международен балетен форум - Варна 2021

XXII КОЛЕДЕН МУЗИКАЛЕН ФЕСТИВАЛ

23 ноември, 19.00, Държавна опера Варна

След Вечерта на съвременната хореография програмата на подкрепения от Фонд Култура при Община Варна VI Международен балетен форум предвижда и Вечер на класическата хореография. На 23 ноември 2021, 19.00, Основна сцена, балетната трупа на Държавна опера Варна, под режисурата на своя педагог Светлана Тоншева, с помощник режисьор Елиана Атанасова, ще представи амбициозна програма, чиято цел е да покаже неустоимия чар на класическата хореография. Ще видим Pas de deux от от балета „Фестивал на цветята Генцано“, музика Е. Хелстед и Х.С. Паулли, хореография Август Бурнонвил, солисти: Илияна Славова и Антонио Манганиелло; Pas de quatre, музика Цезар Пуни, хореография Жул Перо, изп. Андреа Никол Конфорти, Галина Велчева, Дениз Кирико и Меган Рейд; “Индуски танц“ от балета „Баядерка“, музика Лудвиг Минкус, хореография Мариус Петипа, солисти: Ная Сото Барсена, Винченцо Каруана и Давиде Сикетти и Pas de deux на Одилия и Зигфрид от балета „Лебедово езеро“, музика П.И.Чайковски, хореография Мариус Петипа, изп. Клер Мари Гилард Лестан и Павел Кирчев. След антракта идва Картина от балета „Корсар“, музика Адолф Адам, хореография Жозеф Мазиле и Мариус Петипа, солисти в Pas de deux на Робинята и Търговеца са Ная Сото Барсена и Винченцо Каруана, а в Pas de trois – Меган Рейд, Полин Фаже и Клаудия Фернандес Монтес.

ТРЯБВА ДА СИ АБСОЛЮТНО ЧЕСТЕН КЪМ СЕБЕ СИ И ПУБЛИКАТА

ВЕСЕЛИН ДЕМИРЕВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за предизвикателството „Годишните времена“ на Вивалди и Пиацола да звучат в един концерт; за баланса между солиста и оркестъра; за новата концертна зала в Олборг, Дания и Симфоничния оркестър, на който той е концертмайстор от 11 години; за вълнението да свири след дълго отсъствие отново в родния град и защо музикантът трябва да бъде честен спрямо себе си и публиката.

18 ноември 2021, 19.00, Основна сцена - Танго с Пиацола. Концерт с диригент и солист Веселин Демирев. Оркестър на Държавна опера Варна 

Каква е връзката между Вивалди и Пиацола във Вашия концерт?

Първото, което ги свързва, е че и двамата композитори са музиканти, а второто е, че и двамата са написали цикъл от 4 концерта, който са нарекли „Годишните времена“. Вивалди и Пиацола имат различно усещане за годишните времена, оттам и предизвикателството да ги събереш в един концерт. Още по-специален е Вивалди, защото неговите „Годишни(те) времена“ са най-записваните в цял свят творби и имат много различни интерпретации. Затова е необходимо много да се внимава, за да не прозвучи концертът като някои от тези записи. Трябва да си оригинален, иначе ще поднесеш само едно поредно изпълнение на Вивалди, а публиката не иска това.

Пиацола пък стои много интересно до Вивалди, най-малко защото двамата ги делят 300 години. Освен това Пиацола е аржентинец и няма как да избяга от тангото, то е в кръвта му. Любопитно е, че първоначално Пиацола е писал оригиналите на „Годишните времена“ само за своя оркестър.  

Как дойде решението да сте едновременно диригент и солист цигулар?

В случая не бих се определил като диригент, но точно тези две произведения е по-добре да се изпълняват без диригент. Така естествено се получава добър баланс между солиста и оркестъра и оркестърът съответно слуша повече солиста, вместо диригента. Всъщност диригентът почти няма функция в този концерт, аз само подавам темпата отвреме навреме и това е всичко.

ТРЯБВА ДА СИ АБСОЛЮТНО ЧЕСТЕН КЪМ СЕБЕ СИ И ПУБЛИКАТА

ВЕСЕЛИН ДЕМИРЕВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за предизвикателството „Годишните времена“ на Вивалди и Пиацола да звучат в един концерт; за баланса между солиста и оркестъра; за новата концертна зала в Олборг, Дания и Симфоничния оркестър, на който той е концертмайстор от 11 години; за вълнението да свири след дълго отсъствие отново в родния град и защо музикантът трябва да бъде честен спрямо себе си и публиката.

18 ноември 2021, 19.00, Основна сцена - Танго с Пиацола. Концерт с диригент и солист Веселин Демирев. Оркестър на Държавна опера Варна 

Каква е връзката между Вивалди и Пиацола във Вашия концерт?

Първото, което ги свързва, е че и двамата композитори са музиканти, а второто е, че и двамата са написали цикъл от 4 концерта, който са нарекли „Годишните времена“. Вивалди и Пиацола имат различно усещане за годишните времена, оттам и предизвикателството да ги събереш в един концерт. Още по-специален е Вивалди, защото неговите „Годишни(те) времена“ са най-записваните в цял свят творби и имат много различни интерпретации. Затова е необходимо много да се внимава, за да не прозвучи концертът като някои от тези записи. Трябва да си оригинален, иначе ще поднесеш само едно поредно изпълнение на Вивалди, а публиката не иска това.

Пиацола пък стои много интересно до Вивалди, най-малко защото двамата ги делят 300 години. Освен това Пиацола е аржентинец и няма как да избяга от тангото, то е в кръвта му. Любопитно е, че първоначално Пиацола е писал оригиналите на „Годишните времена“ само за своя оркестър.  

Как дойде решението да сте едновременно диригент и солист цигулар?

В случая не бих се определил като диригент, но точно тези две произведения е по-добре да се изпълняват без диригент. Така естествено се получава добър баланс между солиста и оркестъра и оркестърът съответно слуша повече солиста, вместо диригента. Всъщност диригентът почти няма функция в този концерт, аз само подавам темпата отвреме навреме и това е всичко.

17 ноември 2021, 19.00, Основна сцена

100 години от рождението на голямата певица, играла още в първата постановка от летоброенето на Варненска народна опера и оставила ярка диря след себе си . 

Със спектакъл на премиерната от тазгодишното издание на Опера в Летния театър постановка на „Риголето“от Верди на режисьорката Сребрина Соколова Държавна опера Варна отдава почит на 17 ноември, 19.00, Основна сцена, на сопраното Йорданка Тенчева, една от първите прими на Варненската опера, играла още в „Продадена невеста“ през 1947 година, първата постановка от летоброенето на оперния театър. В ролята на Джилда, една от коронните роли в репертоара на Йорданка Тенчева, ще се представи великолепната Ирина Жекова, която е имала шанса да почерпи от опита на голямата певица в последните години от живота й. Коронни са ролите в „Риголето“ за всички солисти - Ирина Жекова като Джилда, Пламен Димитров като Риголето и Валерий Георгиев като Херцогът на Мантуа.

За пръв път на диригентския пулт на Варненската опера ще застане италианският диригент Алфредо Сорикети, артистичен и музикален директор на Stagione Lirica Civitanova all’Opera и на Orchestra Sinfonica Puccini. Преподава оркестрово дирижиране в различни майсторски класове, както симфоничен, така и оперен репертоар. Дирижирал е в над 20 страни в Америка, Европа и Азия в престижни концертни зали, работи с филхармоничните оркестри на Франция, Южна Корея, Мексико и др. Оперният му репертоар включва: „Травиата“, „Риголето“ на Верди, „Бохеми“, „Мадам Бътерфлай“, „Сестра Анджелика“ на Пучини, „Евгений Онегин“ на Чайковски, „Севилският бръснар“ на Росини, „Вълшебната флейта“ на Моцарт и много други, като си сътрудничи с певци като Райна Кабаиванска, Инес Салазар, Рикардо Занелато, Соня Генаси, Сузана Бранкини и др.

„Турандот“ – 13 ноември 2021, 19.00, Държавна опера Варна

Оперният артист, както казват италианците, е educatore santimentale (възпитател на чувства), защото ние пеем нотите и изговаряме текста с душата си. Опитваме се да предадем различни чувства - любов, страст, раздяла, така че те да достигнат до публиката и тя да излезе от театъра извисена, променена, да излезе с една друга нагласа.

Предизвикателствата в „Турандот“ са много сериозни, защото Пучини по принцип се пее тежко, оркестърът е много голям и гласът трудно пробива. Неслучайно Пучини изисква специфични гласове. Оркестрацията в неговите шедьоври „Мадам Бътерфлай“, „Тоска“ и „Турандот“ е сложна и това предполага специална постановка, мощни гласове, които да надвишат оркестъра и не на последно място - певческа акробатика. Моят герой Калаф е еталон за тенор, който знае да пее. Освен големия и богат глас, освен чувствителността, с която трябва да пее, тенорът трябва да бъде също и добър актьор. В партията на Калаф се съдържат всички ноти за теноровия глас - от най-ниската до най-високата нота. Прочутата му ария „Nessun Dorma Vincero” завършва с онова най-високо си.

ТАЗИ ОБГЪРНАТА В МИСТЕРИЯ „ТУРАНДОТ“

МАЕСТРО ЯКОПО СИПАРИ ДИ ПЕСКАСЕРОЛИ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за сложността, загадките и хипотезите около недовършената последна опера на Пучини; за саможертвата, любовта и християнствотото; Фестивала за сакрална музика „Sacrum“ и музиката като молитва.

„Турандот“ от Пучини – 13 ноември, 19.00, Държавна опера Варна

Маестро Якопо Сипари ди Пескасероли, добре дошъл за пръв път във Варна.

За мен е голямо удоволствие да бъда във Варна. Дирижирал съм в София, Пловдив и Стара Загора, но сега съм за пръв път във Варна, за което дължа благодарност на г-жа Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна. Тя беше толкова мила да ме покани да дирижирам тук „Турандот“ от Пучини. Впечатлен съм от красивите гласове на варненските солисти, с които ми е много приятно да работя. Връзката с България за мен е важна, защото страната ви е богата с прекрасни музиканти и както вече казах - с изключителни оперни певци.

СКРЪБНА ВЕСТ - ЕВГЕНИ ЛЕКОВ (2.12.1932 – 7.11.2021)

На 7 ноември 2021 г. след тежко боледуване почина дългогодишният тенор на Варненската опера Евгени Леков.

Роден на 2 декември 1932 г. Евгени Леков завършва средното си образование в Лом и по-късно учи пеене при проф. Мара Цибулка и Ана Кирова. По време на военната си служба става солист на Ансамбъла при Дома на офицера в Сливен. Там, през 1955 г. пее и първата си оперетна роля – Петър от “Наталка Полтавка”, която поставя началото на творческата му кариера. Последователно работи в естрадния театър в Лом, Драматично- музикалния театър в Пазарджик, Сливенска работническа опера, Ансамбъл на БНА, а през 1969 г. постъпва във Варненската народна опера.

Оперният певец е гостувал във всички оперни, оперетни и музикални театри в България, както и в Германия, Италия, Палма де Майорка и Мадрид – Испания, участвал е в концерти в Русия, Германия, Куба, Чехия, Югославия и др. Концертният репертоар на артиста включва почти всички известни арии за тенор; руски, съветски и български песни. Леков е участвал в над 2000 концерта. Има записи за Радио София и Балкантон.

"ЗЛАТНА ЛИРА" 2021 ЗА МАЕСТРО ГРИГОР ПАЛИКАРОВ

Маестро Григор Паликаров е удостоен с наградата "Златна лира" 2021 на Съюза на българските музикални и танцови дейци за изключителен принос към българското музикално изкуство и по повод 50-годишнината му.

Високото отличие бе връчено на юбиляра в началото на Симфоничния концерт, с който на 5 ноември екипът на ТМПЦ - Държавна опера Варна отбеляза личния празник и успешния творчески път на именития диригент, познат с изкуството си на няколко континента, а от този сезон и Постоянен гост диригент на оперния театър в морския град. Тази "Златна лира" Григор Паликаров прибавя към предишните си две награди "Кристална лира" и така става носител на всички лири  на СБМТД.

Оркестърът показа отношението си към маестрото по възможно най-добрия начин - с блестящите си интерпретации на Дмитрий Шостакович – Празнична увертюра, Роберт Шуман – Концерт за пиано и оркестър със солист талантливия млад пианист Ивайло Василев и Рихард Щраус – Симфонична поема „Смърт и просветление“ – премиера за Варна. Красива и виртуозна, предизвикваща сериозен размисъл в тези ковид времена, планирана от диригента в навечерието на Архангелова задушница... Получило се случайно, а може би не...

"Магьосникът от Оз" със смяна на датата

„Магьосникът от Оз“ – 6 декември 2021, 19.00, Основна сцена
 
Уважаеми зрители, младите таланти от Варненската детско-юношеска опера ви очакват за своя любим мюзикъл „Магьосникът от Оз“, реж. Костадин Бандутов, дир. Ганчо Ганчев, не на 11 ноември, както беше запланувано, а на 6 декември 2021 г. Часът остава същият - 19.00, както и мястото - Основна сцена на Театрално-музикален продуцентски център Варна. Закупените билети важат без заверка.
 
Благодарим за разбирането и бъдете здрави!

Григор Паликаров: Искам да съм безупречен

 

Маестрото за намеренията си като постоянен гост диригент на Държавна опера Варна, за своите избори през годините и за симфоничния концерт на 5 ноември 2021 г., с който екипът на оперния театър ще отбележи 50-годишнината му. 

Да се казваш Григор Паликаров и да си на 50, е прекрасно…

Ако другите така мислят, това е добре (смее се). Аз за себе си не мога да определя.

От позицията на успял диригент, композитор, пианист, преподавател в Националната музикална академия; с висок коефициент на интелигентност – два пъти преседател на „Менса“ България, и не на последно място – човек с чувство за хумор, как все пак ви изглежда това 50 на попрището жизнено в средата?

Може би е най-добре да започна от края на въпроса. Ако е вярно, че човек е на толкова години, на колкото се чувства, то аз не разбрах кога минаха тези години. Сякаш вчера бях на 20, 25 и кога станаха двойно повече, не усетих. Но пък е казано, че истински диригент се става от 45, 50 години нататък, затова се надявам, че най-доброто предстои (смее се). Човек трябва да гледа винаги с чувство за хумор на тези неща. Спомням си, че при мен най-притеснително дойде смяната на двойката отпред с тройка, след това спрях да обръщам внимание на годините и дано още дълго време да бъде така.

Григор Паликаров: Искам да съм безупречен

 

Маестрото за намеренията си като постоянен гост диригент на Държавна опера Варна, за своите избори през годините и за симфоничния концерт на 5 ноември 2021 г., с който екипът на оперния театър ще отбележи 50-годишнината му. 

Да се казваш Григор Паликаров и да си на 50, е прекрасно…

Ако другите така мислят, това е добре (смее се). Аз за себе си не мога да определя.

От позицията на успял диригент, композитор, пианист, преподавател в Националната музикална академия; с висок коефициент на интелигентност – два пъти преседател на „Менса“ България, и не на последно място – човек с чувство за хумор, как все пак ви изглежда това 50 на попрището жизнено в средата?

Може би е най-добре да започна от края на въпроса. Ако е вярно, че човек е на толкова години, на колкото се чувства, то аз не разбрах кога минаха тези години. Сякаш вчера бях на 20, 25 и кога станаха двойно повече, не усетих. Но пък е казано, че истински диригент се става от 45, 50 години нататък, затова се надявам, че най-доброто предстои (смее се). Човек трябва да гледа винаги с чувство за хумор на тези неща. Спомням си, че при мен най-притеснително дойде смяната на двойката отпред с тройка, след това спрях да обръщам внимание на годините и дано още дълго време да бъде така.

Държавна опера Варна чества 50-годишнината на изтъкнатия диригент със Симфоничен концерт на 5 ноември 2021, 19.00, Основна сцена

Маестро Григор Паликаров:

„Приех с удоволствие предложението на госпожа Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна, да бъда Постоянен гост диригент на Държавна опера Варна от сезон 2021/22. С нея работим прекрасно повече от 10 години, може да се каже, че и досега съм дирижирал постоянно тук, но сега това е вече официализирано. Позицията на Постоянен гост-диригент за мен е едновременно престиж и отговорност. С Оркестъра на Варненската опера имаме много съвместни изяви – оперни, балетни и симфонични, и аз се надявам това да продължи и в бъдеще. В качеството си на Постоянен гост диригент ми се иска да обърна специално внимание на оркестъра, защото оркестърът е гръбнакът на всеки оперен театър.

Приятно ми е, че няколко дни след рождения ми ден ще дирижирам варненските симфоници. Всъщност този концерт беше отдавна планиран, но ръководството ме изненада с идеята да го обвърже с мое честване. Започваме с Празнична увертюра от Дмитрий Шостакович, като по повод 115 години от рождението на композитора, в операта ще бъде експонирана документалната изложба „Дмитрий Шостакович и България“. Трябваше да продължим с Концерт за пиано и оркестър на Ференц Лист, но след като в последния момент се разбра, че Пламена Мангова не може да участва, ще изпълним Концерт за пиано и оркестър в ла минор, оп. 54 от Роберт Шуман със солист прекрасния млад пианист Ивайло Василев. Ще завършим програмата с едно предизвикателство към Варненския оркестър – Рихард Щраус и неговата симфонична поема „Смърт и просветление“. Трябва да създаваме предизвикателства, с тях израстваме и това е важно.“

ОЧАКВАЙТЕ ИНТЕРВЮТА С МАЕСТРО ГРИГОР ПАЛИКАРОВ в БНТ 2 „Линия Култура“ днес от Варна, в Портал Култура и в БНР – Радио Варна.

ДАНИЕЛ ЙОВКОВ от ТМПЦ Варна пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за ангажимента си като консултант светлинен дизайнер в постановката на операта „Кармен“ от Бизе на режисьорката Вера Немирова в Нюрнбергския държавен театър

Неотдавна се върна от специализация като светлинен дизайнер в Държавния театър Нюрнберг (Staatstheater Nuernberg), разкажи как стана.

Искам най-напред да благодаря на Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна, като мой работодател и на режисьорката Вера Немирова, които направиха възможна тази моя специализация в Германия. След като за пръв път се докоснах до творческия свят на Вера Немирова във варненската постановка „Графиня Марица“, тя ме покани да бъда консултант светлинен дизайнер за нейната постановка на операта „Кармен“ в Нюрнберг, Германия. За мен беше прекрасна възможност и истинско щастие да работя за изключителната Вера Немирова в Нюрнберг. Времето, което прекарах там от 12 септември до 3 октомври тази година, бе наситено с много впечатления, научих нови неща, натрупах опит, който ще ми бъде полезен.

АННА ПАМПУЛОВА ВЪВ ВЕЧЕР НА СЪВРЕМЕННАТА ХОРЕОГРАФИЯ

ДВАТА СВЯТА НА „ОМАГЬОСАНИ КАРТИНИ“

1 ноември 2021, 19.00, Държавна опера Варна

VI Международен балетен форум - Варна 2021.

С финансовата подкрепа на Фонд Култура при Община Варна

В програмата:

„Омагьосани картини“ - по музикалния албум „Омагьосани картини“ на Нелко Коларов, режисура и хореография Анна Пампулова, костюми и сценична среда Невена Георгиева, солисти Илияна Славова и Павел Кирчев;

“Existence” (Съществуване, англ.), музика Идън Ахбез, вокал Aurora, хореография Полина Михайлова, танцува Галина Велчева;

“Immersion” (Потапяне, англ.), музика Макс Рихтер, режисура и хореография Адриан Марсело Саенц Молина, изпълнява Балетът на Държавна опера Варна. Световна премиера.

ВЕЧЕР НА СЪВРЕМЕННАТА ХОРЕОГРАФИЯ СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА

VI Международен балетен форум - Варна 2021. С финансовата подкрепа на Фонд Култура при Община Варна

1 ноември, 19.00, Основна сцена

Съвременни хореографии на Анна Пампулова, Полина Михайлова и Адриан Марсело Саенц Молина. Музика Нелко Коларов,Идън Ахбез и Макс Рихтер.Танцува Балетната трупа на Държавна опера Варна.

ИЗКУСТВОТО НЕ НИ ДЕЛИ

Кампания на Театрално-музикален продуцентски център Варна – Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ и Държавна опера Варна, във връзка с последните противоепидемични разпоредби на Министерството на здравеопазването.

С цел максимална сигурност при посещение на културни събития от зрителите се изисква да покажат зелен сертификат (за ваксинирани или преболедували Covid) или бърз антигенен тест (за неболедували и неваксинирани).

За да преодолеем така получилото се разделение на ваксинирани и преболедували Covid от една страна и неваксинирани и неболедували от друга страна, ние предлагаме за всички зрители пакетна отстъпка - 30% от цената на всеки билет.

Лабораториите на територията на Варна, с които Министерство на здравеопазването има  сключен договор за предоставяне и извършване на бързи антигенни тестове са:

  • МБАЛ “Св. Анна – Варна” АД
  • СМДЛ “Лаборекспрес 2000” ЕООД
  • СМДЛ “Рамус” ООД, гр. Варна
  • СМДЛ “Лина” ЕООД
  • СБАЛОЗ “Д-р М. Марков” ЕООД

За нас всеки зрител е важен.

Изкуството не ни дели.

Известният тенор и знаков солист на Варненската опера Арсений Арсов отбелязва през 2021 година 40-годишната си творческа дейност на оперната сцена във Варна. По този повод екипът на Държавна опера Варна му посвещава спектакъла на „Травиата“ на 29 октомври 2021 г., в който той ще изпълни емблематичната тенорова партия на Алфред Жермон. „Избрах „Травиата“, защото това е може би най-популярната и най-обичана опера на Джузепе Верди. Аз имам над 155 представления на това заглавие, но на първо място сега са моите колеги на сцената - блестящото сопрано Ирина Жекова и баритонът Пламен Димитров, едни от най-добрите интерпретатори на „Травиата” в България“, обяснява Арсений Арсов.

Известният тенор и знаков солист на Варненската опера Арсений Арсов отбелязва през 2021 година 40-годишната си творческа дейност на оперната сцена във Варна. По този повод екипът на Държавна опера Варна му посвещава спектакъла на „Травиата“ на 29 октомври 2021 г., в който той ще изпълни емблематичната тенорова партия на Алфред Жермон. „Избрах „Травиата“, защото това е може би най-популярната и най-обичана опера на Джузепе Верди. Аз имам над 155 представления на това заглавие, но на първо място сега са моите колеги на сцената - блестящото сопрано Ирина Жекова и баритонът Пламен Димитров, едни от най-добрите интерпретатори на „Травиата” в България“, обяснява Арсений Арсов.

TOP